AdWords

AdWords er genvejen til succes på nettet

AdWords

AdWords er Google søgemaskinens annoncemulighed, og en målrettet måde du kan få eksponeret dine produkter og virksomhed på, indenfor 1 time at du har besluttet dig for at annoncere. Google leverer omkring 90% af søgningerne i Danmark, derfor vil det for de fleste være denne annoncemulighed der er første prioritet(Bing har også annoncemuligheder).

  1. Opret en AdWords konto fra ny (især hvis du har modtaget en Google værdikupon)
  2. Opsæt din første annoncekampagne
  3. Indtast dine kreditkort oplysninger

Så nemt er det faktisk at komme igang med Google annoncering.
Der er dog en grund til at der findes en AdWords certificering (Google AdWords Certified), fordi ovenstående tre punkter er alt for lidt hvis du er interesseret i at maksimere dit potentiale i at ramme nye kunder og effektivisere dit annoncebudget så du oplever at have fået din helt egen personlige hæveautomat(flere penge ud end du betaler ind)!

Har du brug for en seriøs sparringspartner eller at få tunet din indtjening?

Læs mere om Google annonceløsninger så du opnår større indtjening

De 5 største AdWords kampagnefejl

Google AdWords er både nemt at komme igang med og kompliceret at navigere som skrevet ovenfor, så en lille genvej til succes er at undgå nogle klassiske begynderfejl der sker indenfor disse emner:

  • Definition af geografisk område
  • Forfatning af annonceteksten
  • Opsætning af søgeord og matchtyper på annoncen
  • Opsætning af negative søgeord og matchtyper på annoncen
  • Opsætning af annonceudvidelser på annoncen

Når du efterhånden bliver fortrolig med denne mulighed som Google tilbyder, så kan du altid udforske flere og mere avancerede funktionaliteter som f.eks. Google Shopping, Remarketing eller Google Display alt efter hvor du tror din målgruppe rammes bedst, og i hvor stort omfang både dit budget og dit markedsområde kræver dette.
En anbefaling fra Seofix(eller AdWordsfix som er et brand der ejes af Seofix) er, at begynde småt og lære at målrette annoncer til en lille specifik målgruppe. Når denne kampagne giver et tilfredsstillende afkast fordi den er korrekt sat op, så udvid langsomt med en ny målgruppe eller et nyt produkt.
På denne måde minimeres muligheden for at fejl duplikeres igennem flere kampagner og derved ødelægger performance og værdien af annonceringen.

Hvad betyder AdWords certificeret for dig?

Certificering er kvalitetssikring så du kan forvente klar besked og effektive løsninger første gang.
En AdWords certificeret har demonstreret via en eksamen at de målrettet kan navigere annoncekontoen og forstår at foretage en opsætning af de hundredevis af parametre så der genereres værdiskabende kliks.
En certificeret vil også meget tydeligt rådgive dig i hvilke måleparametre der er relevante at fokusere på når du følger statistikken over aktiviteter inde på kontoen. Dermed kan du selv blive endnu bedre til at stille spørgsmål om performance, der ultimativt giver det modspil der fører til endnu mere effektivisering af din konto.
Endvidere kan du være sikker på at en certificeret har selveste Google som sparringspartner ved særlige komplekse udfordringer – fordi Google har designet systemet og er interesseret i at AdWords konti genererer værdi og udbytte for kunderne.

En fornuftig kampagne genererer min. 3 kr. når du bruger 1 kr., og Google siger selv at en faktor 8 er mulig.
Hvis du hører andre sige, eller stadig selv tror at AdWords er spild af penge, så er der altså hjælpe at hente.

Få flere nye kunder end dine konkurrenter

Modtag kvalificeret sparring, så du baseret på dine kampagner får flere nye kunder end dine konkurrenter.

Få en AdWords løsning så du opnår større indtjening

NB:
Denne og alle andre sider på dette website er underlagt den Disclaimer du kan læse i bunden af siden Hvad er SEO der også linker til denne side om AdWords.