SEO optimering, analyse og tekster skaffer flere kunder fra søgemaskinerne

SEO optimering, analyse og tekster skaffer flere kunder fra søgemaskinerne

SEO

SEO (Search Engine Optimization) er en forkortelse for det danske søgemaskineoptimering og handler om at tiltrække flest mulige relevante besøgende til et website vha. de bedste placeringer hos søgemaskinerne. På baggrund af den forskning som Larry Page foretog ud fra de eksisterende søgemaskiner og deres mangler, stiftede han Google i 1998. Han opfandt en metode (algoritme) til at regulere den måde, søgemaskiner opfattede kvaliteten af hjemmesider på. Herfra er det gået hurtigt lige siden. I dag sidder Google på ca. 90% af søgningerne i Danmark og ca. 60% internationalt i skarp konkurrence med Bing, Yahoo, Baidu, Yandex etc.
Optimering til søgemaskinerne handler derfor om, at levere det bedst mulige optimerede indhold både teknisk og indholdsmæssigt, fordi søgemaskiner præsenterer det mest relevante budskab udfra en brugersøgning på de mest attraktive pladser(Top 3 på side 1).

Brug den mest præcise keywords ranking software af dem alle

De 7 typiske fejl i SEO

Her følger de 7 fejl du kan forebygge når du planlægger dit website, så du får god/massiv trafik og flest mulige nye kundeemner og kunder:

  1. Valg af webhosting udbyder
  2. Valg af website platform
  3. Planlægning af website struktur
  4. Definition af website hensigten
  5. Brug af Google Keyword Planner
  6. Indsatsen opfattes som en éngangsinvestering
  7. Ingen uvildig kontrol af placering af dine søgeord hos søgemaskinerne

Når du efterhånden bliver fortrolig med at optimering til søgemaskinerne er en løbende proces henover websitets levetid, og kræver skarpe øjne og stor indsigt og detaljegrad – så vil du måske begynde at anvende dine ressourcer anderledes end du har gjort indtil nu.

En anbefaling fra Seofix er, at finde et grundlæggende kursus hvad enten det er holdbaseret eller 1:1 og få defineret dine egne kriterier for hvordan din første SEO succes bliver målt, og derefter planlægge at afsætte ressourcer på ugentlig eller månedlig basis for den egentlige søgemaskineoptimering af websitet.

Skab en realistisk forventning ved at forestille dig SEO som en bil:

  • Købet af bilen(første SEO indsats) udelukker ingen løbende omkostninger
  • Påfyldning af bilens brændstof(løbende SEO optimering) udelukker ingen yderligere omkostninger
  • Reparation eller syn af bilen(SEO analyse) udelukker ingen yderligere omkostninger

Hvordan beregner du den totale livstidsomkostning når du køber bil?

Brug det bedste SEO analyse software på markedet

Hvad er elementerne i excellent SEO?

For at få det bedst mulige ud af den planlagte SEO indsats er det en fordel at kende elementerne i processen(læs også mere om optimering til søgemaskiner).
Formålet er at markedsføre dine produktbudskaber overfor en relevant og interesseret målgruppe af potentielle købere. Disse potentielle købere har brug for at opleve et så smidigt flow fra besøgende til kunde som muligt. Lav “friktion” kaldes det også når teknik, design og brugervenlighed skaber en behagelig oplevelse på vej til købet. Alle mennesker vil gerne købe hvor det er rart at købe ind, så det gælder om at skabe den stemning og oplevelse uanset om der er ingen kontakt til mennesker via websitet f.eks. med online eller download produkter. Derfor anbefaler vi at processen består af følgende hovedelementer:

  • Grundig teknisk hjemmeside analyse
  • SEO analyse af hjemmesidens nuværende placering på relevante søgeord
  • Analyse af hjemmesidens nuværende trafik og links
  • Sparring på relevante nye søgeord
  • Forslag til optimerede SEO tekster
  • Kort og langsigtet strategi for SEO optimering fremefter

Hvorfor udføre SEO?

Fordi med søgemaskineoptimering tager du magten over hvilke budskaber der findes om dig/virksomheden på de forskellige søgemaskiner. Hvis du lader tekster i vigtige felter i dit CMS system stå tomme, udfylder f.eks. Google selv med den tekst der bliver fundet relevant – er det en god ting?

Dernæst får du placeret dine relevante budskaber foran købedygtige og interesserede mennesker – dette bliver jo en win – win situation for begge parter.

Og endelig fordi din(e) konkurrent(er) bruger alle deres vågne timer på at udtænke scenarier over hvordan de slår dig på målstregen – og hvis du tror at du sagtens kan vente med at bruge penge på SEO, er du allerede slået af din(e) konkurrent(er), bare fordi du tænker sådan!

Brug de bedst konverterende landingssider du kan designe på under 5 minutter

Få flere nye kunder end dine konkurrenter

Modtag kvalificeret sparring og forbedringsforslag til din første indsats eller løbende søgemaskineoptimering, så du baseret på en hensigt om omsætningsvækst, får justeret dine placeringer i søgemaskinerne så de genererer flere nye besøgende og dermed potentielle kunder til dig.

NB:
Denne og alle andre sider på dette website er underlagt den Disclaimer du kan læse i bunden af siden Hvad er SEO der også linker til denne side om SEO.