Hjemmeside design kan sælge varen. SEO optimering eller AdWords skaffer al trafikken

Hjemmeside design er kun en del af et velfungerende website. Resten er SEO optimering og indhold

Hjemmeside design – kan fjerne fokus

Hjemmeside design er websitets overordnede visuelle identitet og branding af den virksomhed der ligger bag. Hvorfor er dette så mindre relevant når du vil skabe omsætning og vækst med websitet?(se evt. hjemmeside analyse)
Svaret ligger i, at for at skabe omsætning og vækst med et website – så er du afhængig af at søgemaskinerne finder dit website interessant med dets indhold og struktur, især hvis det f.eks. alene er baseret på SEO teknikker(læs evt. Hvad er SEO). Hvis du er ligeglad med om eller hvor hurtigt søgemaskinerne placerer dig i søgeresultaternes ”Hall of Fame”(Top 3 på side 1) – så kan du f.eks. bruge AdWords annoncemuligheden til at skyde genvej på under 1 time.
Der ligger dog en fælde omkring AdWords og SEO markedsføring, og den er at uanset hvor mange penge du bruger i dit budget, så kan det aldrig kompensere for et dårligt hjemmeside design!

Brug de flotteste og mest effektive landingssider du kan designe på under 5 minutter

De 10 typiske fejl i hjemmeside design

Her følger de 10 vigtigste fejl du kan planlægge dig ud af i dit hjemmeside design for et website, når du gerne vil have god/massiv trafik og flest mulige nye kundeemner og kunder:

  • Der mangler et klart hovedbudskab/hensigt
  • Designet er ældre eller grimt
  • Teksten er svær at læse
  • Utydelige CTA(Call to Action)
  • Manglende flow/konverteringstragt
  • Manglende kontaktoplysninger
  • Svært tilgængelige sociale medier
  • Ineffektive landingssider
  • Grafik tunge sliders, Javascript, Inline styles, Flash, frames
  • Forældet indhold/teknik(mangler responsive design)

Når du efterhånden bliver fortrolig med dette lidt selvmodsigende faktum at hjemmeside design er meget vigtigt for de besøgende(mennesker) der er dine potentielle kunder, og mindre vigtigt for de søgemaskiner der positionerer dig i søgeresultaterne foran de potentielle kunder der kan klikke ind på dit website – så vil du måske begynde at anvende dine ressourcer anderledes end du har gjort indtil nu.

En anbefaling fra Seofix er, at definere en ”godt nok” overligger i forbindelse med hjemmeside design, for det er muligt at bruge timer på tegnsætning og bitte små detaljer – som ingen effekt har på placeringen i søgeresultaterne(undtagen deciderede stavefejl i de søgeord du vil findes på).

Brug den mest præcise keywords ranking software af dem alle

Skab en balance ved at forestille dig hjemmeside design som en bil:

  • Bilens karosseri(SEO struktur, teknik etc.) har oftest intet med det ydre design at gøre
  • Bilens accelerationsevne(hastighed) har oftest intet med det ydre design at gøre
  • Bilens funktioner(CTA, landingssider etc.) har oftest intet med det ydre design at gøre

Brug derfor dine ressourcer 1:1 dvs. lige så meget tid eller penge på hjemmeside design som på markedsføring via SEO eller AdWords i starten. Planlæg derefter med løbende småjusteringer af designet hver 6. måned såfremt dette er relevant. Det gælder nemlig hurtigt om at finde designet der virker ”godt nok” og derefter lægge 80% af ressourcerne på markedsføring!

Hvad er “godt nok” hjemmeside design?

Perfekt er det bedstes fjende, og alle mennesker laver fejl. Det er derfor vi handler og interagerer med mennesker fremfor maskiner. Når mennesker laver fejl siger vi undskyld – når maskiner laver fejl kaldes det bare “system nedbrud” – og menneskene bagved kan finde på at sige undskyld.
Du vil garanteret kunne finde en del fejl i vores eget hjemmeside design f.eks. på Seofix forsiden, og det er vi faktisk stolte af!
For os og vore kunder er det bedre “at komme skævt igang end aldrig at komme igang!” – for det er jo muligt at rette fejlene på et tidspunkt hvis det er virkelig vigtigt. Lige nu prioriterer vi vores motto: “Vi skaffer kunder til vores kunder”, og det gør vi ved at sørge for at vores kunders websites er placeret højest muligt i søgeresultaterne, og når de besøgende derfor klikker ind på websitet, så er der specifikke Call to Actions på effektive landingssider der skaber solide kundeemner og kunder ud af disse besøgende!
Det mener vi er meget vigtigere end at rette komma- eller grafiske fejl.

Få flere nye kunder end dine konkurrenter

Modtag kvalificeret sparring og forbedringsforslag til dit website design, så du baseret på en hensigt om mere omsætning får justeret dit website til at generere flere nye kunder end før.

NB:
Denne og alle andre sider på dette website er underlagt den Disclaimer du kan læse i bunden af siden Hvad er SEO der også linker til denne side om hjemmeside design.