Hvad er SEO giver svaret på SEO optimering og søgemaskineoptimering

Hvad er SEO giver svaret på SEO optimering og søgemaskineoptimering

Hvad er SEO

Svaret på hvad er SEO findes i at spørge dig om du gerne vil eksponeres maksimalt online overfor flere kunder, og sørge for at din virksomhed har de bedste betingelser for at vokse?
Svarer du ja, så har du brug for at prioritere emnet “hvad er SEO” helst hver dag med kvalitet på mange planer:

  • Den indkøbte URL (hjemmeside adresse)
  • Webhosting udbyder
  • Website platform
  • Kodning af hjemmesiden
  • Funktionaliteter på websitet
  • Strukturen på websitet
  • Måden du skriver dit indhold
  • Links internt og eksternt til indhold
  • Sider du designer hvor besøgende kan foretage en handling(tilmelding/køb)
  • Leverandører hvis service/software samarbejder med dit website

Nogle af disse punkter ovenfor kan være vanskelige at gøre noget ved f.eks. hvis du allerede har købt en URL og opbygget en del indhold på denne(se hjemmeside design).
Det bliver så mindre end optimale betingelser, og alligevel har du en stor chance ved at maksimere indsatsen på de øvrige punkter.

Hvad er SEO kan derfor bedst besvares med en Seofix definition:
Optimering af et website så struktur, teknik, hastighed, indhold og brugervenlighed er af så høj kvalitet at både mennesker og søgemaskiner (Google, Bing, Yahoo, Yandex, Baidu mv.) tildeler den præmie som er attraktiv placering øverst på søgemaskinens første side der betyder maksimal mulighed for trafik(=besøgende der er potentielle kundeemner).

Brug det bedste SEO analyse software på markedet

Hvad er SEO – eller hvad kan det betyde for dig?

Hvis du undlader at indtænke SEO så kan du være sikker på at dine konkurrenter gør alt hvad de kan på dette område for at snuppe alle de nye kunder for næsen af dig!
Derfor får du her en anbefaling om at forestille dig SEO som en bil:

  • Bilen har brug for at blive kørt forsigtigt når den er ny fra fabrikken(Du lærer om hvad er SEO)
  • Bilen har en manual der forklarer om nyttige tips og advarselssignaler(hjemmeside analyse)
  • Bilen har løbende brug for brændstof for at køre(Din første SEO indsats med SEO tekster og derefter løbende SEO optimering)
  • Bilen har med mellemrum brug for et serviceeftersyn(Ny søgeordsanalyse, hjemmeside analyse, website test hastighed mv.

Hvad er SEO for søgemaskinerne?

Søgemaskiner elsker SEO. Måske har du hørt det modsatte, og det er også korrekt når der bruges “Black Hat” teknikker der forsøger at manipulere søgeresultaterne til fordel for noget indhold som hverken fortjener en god placering eller skaber værdi for den besøgende.
LAD VÆRE MED DET!
Søgemaskiner har som primært formål at levere relevant indhold af høj kvalitet FØRSTE gang der søges. Så kommer den besøgende tilbage en anden gang og bruger søgemaskinen igen fordi den leverede præcist det der var brug for.
Så virksomhederne bag søgemaskinerne tænker langsigtet branding, og lever af at sælge tillægsydelser eller annoncemuligheder hvor brugerens helhedsoplevelse af søgemaskinen bliver ekstremt vigtig for hele økosystemet.
Når du derfor vil være ven med søgemaskinerne og have de bedste placeringer indenfor din branche gælder det altså om at opføre dig ordentligt efter reglerne(hvoraf nogle er hemmelige) og kun koncentrere dig om at levere det bedste indhold du kan producere så ingen andre(i verden) når dig til sokkeholderne. (Læs mere om optimering til internetrobotterne)

Brug de bedste landingssider du kan designe på under 5 minutter

Hvad er SEO fejlene du kan undgå?

Her følger de 7 vigtigste fejl du kan undgå når du i god tid planlægger din SEO indsats på et website, som du gerne vil have genererer god/massiv trafik og mange nye kundeemner og kunder til dig:

  1. Webhosting udbyderen er den billigste
  2. Website platformen er SEO fjendsk
  3. Website strukturen er spontant opbygget
  4. Du har glemt at definere: Hvad vil du med websitet?
  5. Du bruger Google Keyword Planner til søgeordsanalyse
  6. SEO budgettet dækker kun én indsats
  7. Du har ingen performance check(kontrol af placering) af dine søgeord

Best Practice trinene i hvad er SEO succes

Der er ingen af os der har den endelige manual til hvordan søgemaskinerne beregner hvem der ligger nr. 1 på side 1 – det er en velbevaret forretningshemmelighed.
Det bedste bud på en sund og værdiskabende SEO opbygning af et website der på sigt skaber kvalificerede kundeemner er(måske har du brug for i starten at skubbe på med AdWords hvis du har meget travlt):

Relevante SEO emner:

Få den hurtigste WordPress webhosting(på planeten)

Hvad er SEO trinene i begyndelsen(alfabetisk):Hvad er SEO trinene efterfølgende(alfabetisk):
Hjemmeside analyseCRO
SEOKonverteringsoptimering
SEO analyseLinkbuilding
SEO teksterSEO optimering
SøgemaskineoptimeringSøgeoptimering
Søgeordsanalyse
Test hastighed

Det mest effektive SEO forløb hos Seofix

Den typiske løsning via Seofix på et eksisterende website foregår i denne rækkefølge:
1. Analyse
2. Opsætning af måleparametre (keywords ranking mv.)
3. SEO optimering

Brug den mest præcise keywords ranking(placering i søgemaskine) af dem alle

Vil du have et sundhedstjek af dit website?

Det er aldrig for sent at få checket dit website efter i sømmene, så du opdager hvad søgemaskinerne ser, som ingen mennesker ser(eller interesserer sig for). Derudover er det oftest små forandringer der giver den store forskel, og her kan et par uvildige øjne hos Seofix hjælpe med at få fokus på det der virker hvis du selv har stirret dig blind på dit website.
Ring 77 33 42 77 og hør nærmere eller brug kontaktformularen hvis det er nemmere at formulere din udfordring på skrift.

Disclaimer:
Denne og alle andre sider på dette website er kun til information og er således ingen erstatning for at tilkøbe ydelser hos en seriøs SEO konsulent eller et SEO bureau.
Tag altid ansvar for din omsætning og dit website ved at prioritere hvad du selv gør bedst(din kerneforretning) og derfor købe ekspertydelser hos leverandører til alt det andet – på den måde koncentrerer du dit fokus optimalt.
Opfat SEO som en mulighed for at skabe synlighed for dit brand og at positionere dig foran dine potentielle nye kunder.