SEO optimering skaber omsætningsvækst og merindtjening

SEO optimering skaber omsætningsvækst og merindtjening

SEO optimering

SEO optimering hvor SEO er oversat fra engelsk(Search Engine Optimization) er de løbende tiltag over websitets levetid efter den første søgemaskineoptimering indsats er foretaget. Den første søgemaskineoptimering baserer sig på en velkvalificeret og grundig SEO analyse, som når den er implementeret på websitet rammer virkeligheden med Google’s ca. 1 milliard daglige internationale søgninger!
Derfor er der løbende brug for virkelighedscheck(placering af søgeord) og justerende SEO optimering kombineret med en sporadisk hjemmeside analyse såfremt der sker pludselige udsving i søgeordsplaceringerne(årsagen kan være at søgemaskinerne løbende opdaterer deres algoritmer eller tekniske ændringer).

Brug det bedste SEO analyse software på markedet

De 7 typiske fejl i SEO optimering

Her følger de 7 største fejl du kan undgå når du bestiller SEO optimering til dit website, så du opnår mest mulig trafik og det største antal nye kundeemner og kunder:

  1. Rod i header tags
  2. Dårligt forfattede title & meta tags
  3. Dårlig søgeordsanalyse
  4. Dårlig hjemmeside analyse
  5. Fejl i sitemap, robots.txt eller htaccess fil
  6. Manglende alt tags
  7. Dårlig kontrol af nuværende søgeordsplacering

Når du efterhånden bliver fortrolig med at SEO optimering er mindre løbende justeringer henover websitets levetid, og kræver detaljeorientering samt strategisk fokus – så vil du måske begynde at anvende dine ressourcer anderledes end du har gjort indtil nu.

En anbefaling fra Seofix er, at finde en troværdig udbyder der både kan fortælle dig mere end du allerede ved fra den første søgemaskineoptimering, og taler om dokumenterbare resultater fremfor smarte funktioner eller svært målbart abonnementsservice.

Skab en realistisk forventning ved at planlægge din SEO optimering:

  • Fokuser på 1-5 søgeord
  • Outsource evt. tekstforfatning(se SEO tekster)
  • Prioriter viden om søgeordsplacering før og efter

Brug den mest præcise keywords ranking software af dem alle

Hvad er tidsrammen for SEO optimering?

For at skabe en realistisk forventningsafstemning, er det relevant at vide noget om omfanget af en given opgave indenfor søgemaskineoptimering fordi denne afhænger af antal søgeord/sider og websitets tekniske kompleksitet. Derfor vil nogle generelle retningslinjer for SEO optimering være som følgende baseret på de ovenfor nævnte 1-5 søgeord:

  • Uge 1: Hjemmeside analyse(teknisk)
  • Uge 2: SEO analyse(indhold/konkurrenter)
  • Uge 3: Søgeordsanalyse(placering og nye søgeordsforslag)
  • Uge 4: SEO optimering og tekster
  • Uge 7-12: Søgemaskinen indekserer og placerer indholdet

Hvad er udbyttet af SEO optimering?

Alle vil gerne være i Top 3 på Google side 1, og mest optimalt når websitet er 99,7% i orden indenfor teknik, indhold, landingssider og flow(konverteringstragt, se konverteringsoptimering) – ellers er det spild af trafik fra de besøgende!

Brug de bedst konverterende landingssider du kan designe på under 5 minutter

Siden om søgemaskineoptimering indeholder følgende statistik om procentdelen af besøgende(på computer) udfra position i søgeresultaterne:

  1. ca. 33%
  2. ca. 14%
  3. ca. 10%
  4. ca. 7,5%
  5. ca. 5,5%

Dvs. position 1 betyder 500% mere trafik end position 5, og 230% mere trafik end position 3.
Kan du se hvor betydningsfuldt det kan være at få 330 besøgende pr. måned fremfor 55 besøgende pr. måned udfra et søgeord hvor der er 1000 søgninger pr. måned?

Få flere nye kunder end dine konkurrenter

Modtag kvalificeret sparring og forbedringsforslag til din løbende indsats omkring SEO optimering, så du baseret på dokumenterbare resultater, opnår topplaceringer i søgemaskinerne så de genererer flere nye besøgende og kunder til dig.

NB:
Denne og alle andre sider på dette website er underlagt den Disclaimer du kan læse i bunden af siden Hvad er SEO der også linker til denne side om SEO optimering.