Søgemaskineoptimering er kunsten at tiltrække kunder online via SEO optimering

Søgemaskineoptimering er kunsten at tiltrække kunder online via SEO optimering

Hvorfor udføre søgemaskineoptimering?

Søgemaskineoptimering giver dig kontrollen over de budskaber der findes om dig/virksomheden på de forskellige søgemaskiner. Google udfylder nemlig selv med den tekst der bliver fundet relevant – hvis du lader tekster i vigtige felter i dit CMS system stå tomme!

Derudover fordi din(e) konkurrent(er) vil bruge alle midler på at slå dig på målstregen – så hvis du tror at du sagtens kan vente med at bruge penge på SEO, så har dine egne tanker allerede slået dig før din(e) konkurrent(er) fik chancen!

Brug det bedste analyse software til søgemaskineoptimering på markedet

Søgemaskineoptimering er essentielt for dig

Søgemaskineoptimering eller SEO (Search Engine Optimization), er blevet mere og mere relevant for virksomheder. Der er dog undersøgelser der viser, at der stadig er en del virksomheder der prioriterer SEO første gang og efterfølgende SEO optimering lavt i deres markedsføring. Her er nogle bud på hvorfor søgemaskineoptimering er relevant som en integreret del af en virksomheds markedsføringsstrategi.
86 pct. af danske internetbrugere anvender nettet til at finde information om varer og tjenester eller til at sammenligne priser.

Søgemaskineoptimering kan få dit website på plads 1,2 og 3 for at få flere kunder!

Kilde: Dansk statistik, ’It-anvendelse i befolkningen (2014)’

Derfor er søgemaskineoptimering essentielt for alle virksomheder, da de uden synlighed på søgemaskinerne forsvinder i mængden og opmærksomheden vil gå til konkurrenterne.

Brug den mest præcise keywords ranking software af dem alle

Dit websites placering på Google er vital – brug derfor søgemaskineoptimering

En undersøgelse udført af Caphyon i 2014 viser hvor højt virksomhederne er rangeret i Google. Dette har stor indflydelse på hvor mange besøgende der kommer ind på siden, og hvor meget denne konverterer jfm. nedenstående graf.

Søgemaskineoptimering kan få dit website på plads 1,2 og 3 for at få flere kunder!Kilde: Caphyon (2014)

Grafen viser, at de ca. 33 pct. af internet brugere, der har foretaget en søgning, enten fra mobil eller desktop, klikker ind på den side der er ranket nummer 1 på side 1 hos Google. Undersøgelsen viser yderligere, at sider der er rangeret på side 2 og 3 kun får 5,59 pct. kliks. Dette indikerer, at uden en søgemaskineoptimering af hjemmesiden så den rangerer på side 1 i Google, vil ca. 95 pct. af de potentielle kunder aldrig komme ind på din hjemmeside.

Med søgemaskineoptimering får du en god ROI

En undersøgelse foretaget blandt 1.100 online marketingmedarbejdere, identificerede SEO som den næsthøjeste marketingskanal i forhold til Return-on-Investment (ROI).

Søgemaskineoptimering giver den højeste ROI indenfor marketingKilde: Econsultancy/Adestra (2014)

SEO er blandt de online marketing tiltag der giver det højeste ROI. De to foregående år havde søgemaskineoptimering toppet kåringen. Investering i SEO optimering er derfor et af de mest effektive midler indenfor online marketing, når det kommer til at få mest ud af online marketingmidlerne.

Linkbuilding

Gode links fra velrenommerede sider med indhold, der er beslægtet med dit, det har højeste prioritet i al søgemaskineoptimering efter dit website er i topform. Links har alle dage været regnet for det brændstof, der bragte en webside længst op i søgeresultaterne på kortest tid. I dag har søgelandskabet dog ændret sig. Det er blevet meget vanskeligt at snyde sig op i søgninger med betalte links og andre krumpspring. Derfor gælder det først og fremmest om at installere et sundt “linkbuilding mindset”. Gode links er nemlig esset, der rydder bordet, i søgemaskineoptimering. Linkbuilding var tidligere den bedste måde til at snyde sig foran i køen. Det hul har Google og andre aktører ihærdigt forsøgt at lukke. Derfor er det i dag dårlig praksis at booste en hjemmesides placering med købte links, linkfarms og tvivlsom spamadfærd.

De 7 typiske fejl i søgemaskineoptimering

Her følger de 7 fejl du kan forebygge når du planlægger dit website, så du får mest mulig relevant trafik og flest mulige nye kundeemner og kunder:

  1. Teksten til landingssiderne på din hjemmeside
  2. Metateksterne til søgeresultaterne
  3. Produktbeskrivelserne i din webshop
  4. Blogindlæg
  5. Website teknik
  6. Søgeordsplanlægning
  7. SEO optimering uden en regelmæssig frekvens

Når du efterhånden bliver fortrolig med at søgemaskineoptimering er en løbende proces henover websitets levetid, og kræver skarpe øjne og stor indsigt og detaljegrad – så vil du måske begynde at anvende dine ressourcer anderledes end du har gjort indtil nu.

En anbefaling fra Seofix er, at finde et grundlæggende kursus hvad enten det er holdbaseret eller 1:1 og få defineret dine egne kriterier for hvordan din første søgemaskineoptimering succes bliver målt, og derefter planlægge at afsætte ressourcer på ugentlig eller månedlig basis for den egentlige optimering af websitet.

Brug de bedst konverterende landingssider du kan designe på under 5 minutter

Søgemaskineoptimering af keywords

Søgeord er i mere end én forstand nøglen til søgemaskineoptimering og det er derfor essentielt at finde de relevante keywords, du vil satse på.
Analyser markedet og din virksomhed i forhold til dine konkurrenter. Beslut dig derfor til en række søgeord, som din hjemmeside kan optimeres til. Du kan få sparring f.eks. i form af en manual og en liste over effektive keywords, så du fremover selv kan foretage SEO optimering af al din udgående webkommunikation.

På dette område har du dog brug for at være vågen og forstå værdien af de rette keywords. Det er nemlig her, at frække SEO bureauer kan snøre dig til ugunstige aftaler. Hos os får du i modsætning hertil skabt indsigt i søgemaskineoptimering, således at du kan træffe hensigtsmæssige valg.

SEO og SEM/Google AdWords

Ofte kan det betale sig at kombinere SEO – med SEM(Search Engine Marketing) kaldet AdWords, som er de betalte annoncer i søgeresultaterne på Google og findes også hos andre søgemaskiner.
Vi er Google AdWords Certified, hvilket betyder at være klædt på til at få dine penge til at yngle med strategiske investeringer i annoncer, der munder ud i salg i din virksomhed og øget opmærksomhed om dit brand.

Få flere nye kunder end dine konkurrenter

Modtag kvalificeret sparring og forbedringsforslag til din første indsats eller løbende søgemaskineoptimering, så du baseret på en hensigt om omsætningsvækst, får justeret dine placeringer i søgemaskinerne så de genererer flere nye besøgende og dermed potentielle kunder til dig.

NB:
Denne og alle andre sider på dette website er underlagt den Disclaimer du kan læse i bunden af siden Hvad er SEO der også linker til denne side om søgemaskineoptimering.