Facebooktwitterlinkedinmail

En søgeordsanalyse baseret på relevante søgeord, er et af de vigtigste elementer inden for SEO. Der er desværre ingen let eller hurtig vej til at blive rangeret højt i Googles organiske søgninger, så derfor er optimering af søgeord med en udtømmende søgeordsanalyse en meget enkel og billig måde at komme langt op i søgningerne på.

Søgeordsanalyse er fundamentet i SEO

En søgeordsanalyse er starten på excellent SEO optimering

Hvad indebærer en søgeordsanalyse ?

Når du har identificeret, hvad dine kunder søger efter, kan du målrette din indsats i form af markedsføring, tekst og hjemmeside design, og opfylde deres behov. Dette gør søgeordene til en vigtig bestanddel af, hvor du rangeres i Google og de andre søgemaskiner, da de lægger grundlaget for din indsats. Derfor er et vigtigt skridt på vejen til en effektiv digital tilstedeværelse, at foretage en søgeords analyse.

Download gratis SEO guide

Formålet med din søgeordsanalyse er at identificere de søgeord, indenfor din branche og med fokus på din virksomhed, som det er muligt at optimere. Udgangspunktet starter derfor i den indsats du allerede har lavet, eller helt fra grunden, med det formål at finde frem til den mest effektive vej i din SEO optimering. Processen for en søgeordsanalyse består af følgende hovedelementer:

  • Identificering af relevante søgeord i samråd med dig/ din virksomhed
  • Analyse af din nuværende placering på de udvalgte søgeord
  • En strategi for fremtidig SEO optimering

Hvorfor udføre en søgeordsanalyse?

Google finder jo din hjemmeside alligevel. Så formålet med at lave en søgeordsanalyse, ER AT DU BESTEMMER hvad Google finder dig på i søgeresultaterne. Derfor er relevante og optimerede søgeord en vital del af hvor højt oppe Google rangerer din side. En undersøgelse udført af Caphyon i 2014, viser hvorfor det er essentielt at være højt rangeret. Søgeordsanalyse: Graf over CTR  - Click through rate Omkring 30% klikker på det øverste resultat, når de foretager en Google søgning. Både for desktop og mobil søgninger. Grafen viser også at de 5 første søgeresultater får 67.60% af kundernes klik. Så hvis du rangerer lavt i Google, er der en stor chance for at kunderne klikker ind på en konkurrents side der er højere rangeret.

Få en søgeordsanalyse før dine konkurrenter

Brug kontaktformularen med det samme – og få kvalificeret SEO sparring hos Seofix, så du får flere kunder i din forretning baseret på din søgeordsanalyse inden dine konkurrenter !

Læs evt. mere om emner som: SEM, SEO analyse eller SEO tekster