Historisk om søgemaskiner
Søgemaskinerne var i starten (læs ca. 1990) opbygget af forskellige lister med links, i et forsøg på at skabe et overblik over de mange hjemmesider på internettet. Inden da, var det endnu mere uoverskueligt.
I 1998 stiftede Larry Page 1) og Sergey Brin Google, som idag er Danmarks mest brugte søgemaskine med 90% af alle søgninger. I udlandet, grundet konkurrence fra Bing, Yahoo! og Baidu, har Google kun ca. 60% af alle søgninger.
Når du påtænker en SEO indsats, også kaldet søgemaskineoptimering, er det en vigtig information af have til rådighed for planlægning af hvilke søgemaskiner du vil optimere dine budskaber efter.
Søgemaskiner har altid som mål, at levere et korrekt og retvisende resultatet i deres søgeresultatside. Enhver internetbruger ønsker at søgemaskinen rammer præcist FØRSTE gang, og når den gør, kommer brugeren igen. Dette er logisk, dog er det de færreste mennesker der ved hvorfor en søgeresultatside ser ud som den gør, og hvorfor søgeresultaterne har den prioritering som de har (Hvorfor er nr. 1 på Google – nr. 1?).
Du kan læse mere her om hvad er en søgemaskine?
Hvad får jeg ud af at vide mere om søgemaskiner?
Svaret ligger i hvordan f.eks. Google beslutter hvilke hjemmesider der er de mest populære med de bedste resultater i forhold til brugerens søgning.
Google bruger mellem 200-350 forskellige faktorer, når de bedste resultater vurderes. Links er en særdeles vigtig faktor.
Links til og fra en hjemmeside er med til at give søgemaskinen en slags rød tråd til hvordan den ene hjemmeside, hænger sammen med andre hjemmesider på internettet. På den måde beregnes hvilken hjemmeside der vises øverst i forbindelse med et givent søgeord eller en søgesætning.
Det kan virke lidt kompliceret, og derfor er det vigtigere at vide hvordan du kan påvirke søgeresultaterne med dine kvalitetsbudskaber end at kende alt det tekniske om søgemaskiner:
- Sørg for at hjemmesiden er teknisk korrekt opbygget, og kan læses (hurtigt) af søgemaskiner
- Find dine målgrupper og match op imod hvad internet brugere søger på (søgeord)
- Udfør Onpage SEO af alle hjemmesidens sider (SEO tekster)
- Udfør Offpage SEO (bl.a. linkbuilding og sociale medier)
- Følg fremskridtet over uger/ måneder i søgemaskinerne
- Start eller kombinér evt. med betalt annoncering (AdWords el. lign.)
Hvorfor er søgemaskiner min ven?
Hvis du leverer kvalitetsindhold til dem, og viser at du er en kapacitet indenfor dit felt (“Thought Leader”), vil de elske at placere dig øverst, således at flere internet-brugere får glæde af dit kvalitetsindhold.
Dernæst får du skabt en win/win situation, når du bruger sociale medier mv. hvor brugere anbefaler eller anmelder dig positivt, fordi disse resultater integreres mere og mere i søgeresultaterne, så en internet bruger føler sig mere tryg i sit valg (af dig).
Dominér de relevante søgemaskiner før dine konkurrenter
Brug kontaktformularen med det samme eller ring 77 33 42 77, og få Seofix til at placere dine budskaber højest i de relevante søgemaskiner. Hvorefter du rykker foran din(e) konkurrent(er) !
🎯 🎯 🎯 🎯 🎯 🎯 🎯 🎯
| SEO kurser |
| Hvad er SEO |
| Hjemmeside design | CRO |
| SEO | SEO optimering |
| SEO analyse | Søgeoptimering |
| Søgemaskiner elsker SEO | Linkbuilding |
| SEO konsulent |
| Hjemmeside analyse | Søgeordsanalyse |
| Konverteringsoptimering | Test hastighed |
| SEO firma | SEO ekspert | SEO bureau |
| Søgemaskineoptimering | SEO tekster |
| SEO kursus København |
| Adwords | SEO kursus |
| SEO nyheder |
🎯 🎯 🎯 🎯 🎯 🎯 🎯 🎯
1) Læs om Larry Page
2) Læs om Sergey Brin
Denne og alle andre sider på dette website er underlagt den Disclaimer du kan læse i bunden af siden SEO kurser, der også linker til denne side om søgemaskiner.