CRO – hvad er det?
CRO kaldet Conversion Rate Optimization på engelsk, og konverteringsoptimering på dansk – handler om at forbedre og på sigt maksimere antallet af de handlinger du gerne vil have sker, når besøgende navigerer dit website.
En handling kan f.eks. være:
- Tilmelde et nyhedsbrev
- Oprette en konto med login og password
- Foretage et køb
- Downloade en app
- Interagere med dit brand på de sociale medier
En Seofix definition på CRO er derfor:
En metode der ved brug af analyse og bruger feedback synliggør årsagen til det nuværende antal af konverteringer og med denne indsigt forbedrer muligheden for forøget performance af dit website.
Har du brug for at få tunet dine konverteringer?
Brug de bedst konverterende landingssider du kan finde
Hvorfor er CRO vigtigt?
Der vil altid være plads til forbedringer, uanset hvor godt dit website performer og hvor mange konverteringer der sker af besøgende til brugere. Det handler blot om at foretage en beregning af forventede omkostninger til forbedring og mulig omsætningstilvækst af denne forbedring, som kan sidestilles med marketing termen ROAS(Return on Ad Spend).
Ofte vil det være relativt billigt i forhold til den forøgede omsætning og dermed indtjening på bundlinien.
Derudover kan der være følgende fordele ved CRO:
- Formindsker omkostningen med at skaffe kunder
- Få flere relevante kunder
- Bidrager til at maksimere profit
- Imødekommer de besøgendes ønske om at finde svar hurtigt
- ”Den lille forskel” kan skabe forspring til konkurrenterne
De 5 største CRO fejl
CRO er en struktureret og systemisk tilgang baseret på analytiske fakta, så en lille genvej til succes er at undgå nogle klassiske begynderfejl der sker indenfor disse emner:
- Optimering baseret på gæt, fornemmelser eller hvad de andre gør
- Tiltrækning af massiv trafik uden kvalitet eller engagement
- Manglende defineret konverteringsflow eller ”tragt”
- Manglende test og sammenligning af website elementer
- Manglende konkret opfordring til handling for de besøgende
Når du efterhånden bliver fortrolig med CRO så vil konverteringsraten interesse dig, fordi dette tal fortæller dig hvor godt dit website performer så du kan identificere problemerne og definere en handlingsplan for effektive løsninger.
Check udbyttet af din SEO indsats (keyword placering)
En anbefaling fra Seofix er, at begynde med SEO(eller AdWords) som trin 1 så du tiltrækker trafik i så relevant et omfang som muligt, fordi disse tiltag er baseret på definitionen af en eller flere målgrupper. Herved undgår du at tiltrække mængder af irrelevant trafik, der trækker dine CRO statistikker nedad og bidrager til højere og højere Bounce Rate.
Hvad betyder CRO for dig?
At undlade at foretage CRO, især efter SEO eller AdWords tiltag, betyder at du bruger unødvendige penge på at tiltrække trafik – fordi du har ingen idé om hvorfor de besøgende enten konverterer eller ej.
At forøge konverteringsraten ved brug af konverteringsoptimering er derfor et must for dig der vil maksimere udbyttet af de besøgende til dit website. Alt andet vil være som at arbejde i blinde, og at negligere værdien af SEO eller AdWords tiltag udfra den forventede ROI(Return on Investment).
Få flere nye kunder end dine konkurrenter
Modtag kvalificeret sparring, så du baseret på CRO får flere nye kunder end dine konkurrenter.
Brug de bedst konverterende landingssider du kan designe på under 5 minutter
🎯 🎯 🎯 🎯 🎯 🎯 🎯 🎯
| SEO kurser |
| Hvad er SEO |
| Hjemmeside design | CRO |
| SEO | SEO optimering |
| SEO analyse | Søgeoptimering |
| Søgemaskiner elsker SEO | Linkbuilding |
| SEO konsulent |
| Hjemmeside analyse | Søgeordsanalyse |
| Konverteringsoptimering | Test hastighed |
| SEO firma | SEO ekspert | SEO bureau |
| Søgemaskineoptimering | SEO tekster |
| SEO kursus København |
| Adwords | SEO kursus |
| SEO nyheder |
🎯 🎯 🎯 🎯 🎯 🎯 🎯 🎯
Denne og alle andre sider på dette website er underlagt den Disclaimer du kan læse i bunden af siden SEO kurser, der også linker til denne side om CRO.