Hjemmeside analyse finder websitets potentiale for SEO optimering og tekniske forbedringer

Hjemmeside analyse finder websitets potentiale for SEO optimering og tekniske forbedringer

Hjemmeside analyse – hvad er det?

Hjemmeside analyse er en klassisk marketing disciplin med fokus på branding og kommunikation. Hos Seofix tages skridtet videre og inddrager de vigtigste SEO analyse områder og strategier for konverteringsoptimering for at sikre kvaliteten i websitets indhold, tekniske struktur og kommunikation til brugerne så det fremstår som en helhed for mennesker og søgemaskiner.

De typiske områder i hjemmeside analyse hos Seofix er:

  1. Website Audit(Revision af tekniske fejl, mangler og forbedringer)
  2. Søgemaskine analyse(Hvilke data har søgemaskinen om websitet)
  3. Hastighedsanalyse(Webhosting server, optimering af elementer mv.)
  4. Keyword analyse(Rammes de korrekte søgeord + placering)
  5. SEO analyse(Hvor kan SEO forbedres)

🎯 🎯 🎯 🎯 🎯 🎯 🎯 🎯🎯 🎯 🎯 🎯 🎯 🎯 🎯 🎯

Ønsker du at måle på hjemmeside analyse?

🙂

Teknisk hjemmeside analyse

Website Audit
En revision af de tekniske områder af et website vil som en del af en hjemmeside analyse præsentere dig for mange optimeringsområder, fordi det at skabe et flot hjemmeside design oftest har intet at gøre med hvordan søgemaskinen ser websitet. Søgemaskiner læser og ser helt anderledes end mennesker, derfor er det yderst vigtigt at lære hvad søgemaskinen prioriterer. De typiske tekniske oplysninger du får i vores omfattende PDF rapporter er: 404-fejl(broken links), korrekte robots.txt og sitemap, begrænsninger i indexering, 301 redirects(omdirigering af sider), mobilvenlighed, sider med frames, sider med W3C fejl, fejl i titler, fejl i alt-tekst, fejl i meta descriptions, duplicate content og meget meget mere. 1)

Søgemaskine analyse
Søgemaskiner ved en masse om dit website som du ved intet om. F.eks. er det muligt via søgemaskinen Google at få adgang til Search Console der vises information om hvor godt/dårligt dit website performer teknisk og læses af søgemaskinen. Der findes også avancerede parametre der kan indstilles som i høj grad vil have indflydelse på hvordan og hvor godt Google opfatter dit website til placering i søgeresultaterne. Endvidere findes Analytics hvor der vises information om hvor godt/dårligt dit website performer indholdsmæssigt og læses af søgemaskinen. Det er muligt at integrere konti fra Search Console og AdWords i Analytics for et mere avanceret og velinformeret beslutningsgrundlag.

Få den hurtigste WordPress webhosting (på planeten)

Hastighedsanalyse
Hastigheden på dit website er en prioriteret parameter for søgemaskinerne, fordi det giver en forbedret brugeroplevelse, og kan oftest henføres til webhosting serveren eller manglende optimering af elementer på websitet. Søgemaskinerne vil helst kun henvise(højest på side 1) de websites der både har fantastisk relevant indhold samt giver den bedste brugeroplevelse. Dette ræsonnement forekommer fordi når websitet opleves som troværdigt, så bliver søgemaskinen også opfattet som troværdig fordi den har henvist til websitet. Udover at du selv kan udføre en måling af websitet ved hjælp af siden “test hastighed”, så leverer vi kvalificeret rådgivning om specifikke tiltag til forbedring i vores hjemmeside analyse, og udfører også disse forbedringer.

Bruger adfærd hjemmeside analyse

Keyword analyse
Søgeordsanalyse finder de mest relevante søgetermer fra brugere online der matcher websitets formål og ønske om at tiltrække en specifik målgruppe. Google Keyword Planner kommer til kort her, fordi den er designet til AdWords kampagner og ofte skjuler de vigtigste detaljer til brug for søgemaskineoptimering. For at gennemskue hvilke søgetermer der genererer mest relevant trafik er der både brug for søgevolumen, konkurrencen på søgeordet samt evt. en hjemmeside analyse af de konkurrerende websites.
Derudover er det relevant at finde den aktuelle placering i søgemaskinen af de valgte søgeord(Og nej, hvis du bruger din browser til at søge selv og aflæse placering, så lærer søgemaskinen at du er interesseret i dette søgeord og vil efterhånden vise dette øverst, uanset om det er den korrekte placering eller ej!).

SEO analyse
Optimering af indhold og struktur til mennesker og søgemaskiner er en disciplin om høj detaljegrad. Derfor vil der løbende opstå fejl og uhensigtsmæssigheder på et website, især når søgemaskinerne ændrer deres arbejdsmetoder(læs: Google Panda, Google Penguin mv.). For at komme til bunds i mængden af forbedringspunkter er det anbefalelsesværdigt at bruge flere forskellige slags SEO software eller komplette pakker fra velrenommerede udbydere. De typiske områder der giver godt udbytte er: On-Page optimering, teknisk fejlretning og tilpasning til de aktuelle retningslinjer for søgemaskinerne.

Brug det bedste SEO analyse software på markedet

De klassiske parametre i hjemmeside analyse

En proaktiv planlægning af et website, gennemføres FØR domænet indkøbes, og indeholder følgende elementer af en hjemmeside analyse for at sikre genvejen til succes:

  • Afsender identitet
  • Emne
  • Målgruppe
  • Hensigt med websitet
  • Struktur, sprog, design, effekter
  • Virkning på modtager, afsender og/eller websted

Afsender identitet
Fastslår hvem afsenderen er og om identiteten er synlig eller skjult. Hvad er afsenderens baggrund og viden om emnet. Stemmer opsætning og indhold overens, og kan afsenderen spores på søgemaskiner/biblioteker og hvilken troværdighed giver det websitet?

Emne
Fastslår emnerne på websitet og grunden til at websitet er oprettet. Hvilken indflydelse har teksten, og findes der en særlig sproglig stil og sammenhæng imellem elementerne?

Målgruppe
Fastslår websitets gruppe af modtagere og om der er særlige karateristika ved disse f.eks. baseret på demografiske oplysninger(Alder, bopæl, køn, samfundsgruppe, økonomi etc.).

Hensigt med websitet
Fastslår hensigten med budskaberne(argumenterende, debaterende, informerende, underholdende) og om findes skjulte hensigter der enten passer/forvrænger hensigten og dennes virkning på troværdigheden.

Struktur, sprog, design, effekter
Fastslår typen af elementer samt den grundlæggende struktur og navigation(Menu, søgemenu, interne/eksterne links) på websitet. Endvidere observeres de benyttede virkemidler(Farver, billeder, grafik, lyd, video etc.)

Virkning på modtager, afsender og/eller websted
Fastslår det umiddelbare og begrundede indtryk(Flot, spændende, grimt) samt hvilke sensoriske elementer(sanser) websitet benytter. Endvidere observeres æstetik, brugervenlighed og om forventningerne indfries.

Brug en grundig og kvalificeret hjemmeside analyse

Brug de bedste og flotteste landingssider du kan designe på under 5 minutter

En anbefaling her fra Seofix er, at bruge 1-2 uger på en grundig og kvalificeret hjemmeside analyse fremfor at lappe lidt hist og lidt her på websitet.
Det bedste resultat kommer nu engang fra at få et ”helikopter perspektiv” af hele meningen med websitet nu og her(selv et gammelt website der skifter formål), og ud fra en veldokumenteret handlingsplan få skabt sammenhæng og et helhedsorienteret website som både besøgende og søgemaskiner bliver begejstrede over!

Få flere nye kunder end dine konkurrenter

Modtag kvalificeret sparring og teknisk ekspertise, så du baseret på en grundig hjemmeside analyse får flere nye kunder end dine konkurrenter.

🎯 🎯 🎯 🎯 🎯 🎯 🎯 🎯

| SEO kurser |

| Hvad er SEO |
| Hjemmeside design | CRO |
| SEO | SEO optimering |
| SEO analyse | Søgeoptimering |
| Søgemaskiner elsker SEO | Linkbuilding |

| SEO konsulent |
| Hjemmeside analyse | Søgeordsanalyse |
| Konverteringsoptimering | Test hastighed |
SEO firma | SEO ekspert | SEO bureau |
| Søgemaskineoptimering | SEO tekster |

| SEO kursus København |
| Adwords | SEO kursus |

| SEO nyheder |

🎯 🎯 🎯 🎯 🎯 🎯 🎯 🎯

1) Læs om hjemmeside analyse

🎯 🎯 🎯 🎯 🎯 🎯 🎯 🎯

Denne og alle andre sider på dette website er underlagt den Disclaimer du kan læse i bunden af siden SEO kurser, der også linker til denne side om hjemmeside analyse.